Bitande vinter.

 I söndags när solen visade sig en kortis. Men det kändes ändå som -20.
Godmorgon tisdag!
Millie började stöka redan vid 5:30. Hon sätter sig ofta upp, lägger sig igen, vrider sig och håller på ett tag innan hon "säger till" att hon är vaken.
Jag drog mig en stund men eftersom hon låg ner igen så tassade jag ner och satte igång kaffe och gjorde en macka till mig. Annars får man göra allt det med henne på höften, för när hon vaknat är det gröt direkt! (efter blöjbyte)
Men precis när jag tänkte gå upp och hämta henne såg jag att hon blundade, och gör fortfarande, så hon somnade om.
Retligt att jag gick upp, eftersom jag sovit superdåligt i natt. Men nu har jag ätit frukost framför Nyhetsmorgon, och det var ju väldigt lugnt och skönt faktiskt!
 
Hade jättesvårt att somna igårkväll och vaknade klarvaken vid 03:20 och låg och vred mig jättelänge innan jag somnade om. Brukar aldrig hända mig. Vet inte om jag blev väckt av något? Blåsten möjligtvis.
Låter som hela huset ska flyga iväg.
YR visade 11m/sek och att det var -8, men känns som -18.
Suck.
Jag är såå färdig med vinter nu.
Visst det är fint med snö istället för slask men det går knappt ta sig fram med vagnen. Så promenader blir det inga, förutom kortare för att komma ut. Men den bitande kylan lockar ju inte direkt. Och när det blåser så tror jag inte det är så skönt för Millie heller, även om hon är nerbäddad i vagnen.
 
Men jag blir galen av att vara inne hela dagarna. Jag vet, det är upp till mig att hitta på saker, men det vore så mycket lättare om det var lite varmare ute och barmark.
Öppna förskolan är alltid öppen under Millies ena sovpass, förutom måndagar, så ska testa det nån måndag framöver iaf. Annars har jag styrt upp lite dejter i veckan, men det blir ofta inställt pga sjukdomar med.
Så ja, jag tror vi alla längtar eller vår va?
 
I helgen händer det iallafall spännande saker. Återkommer om det!
Nu ska jag fylla på lite kaffe, eftersom hon faktiskt sover än.