Bröllopet som gick på paus.

 
Hur går det med bröllopsplaneringen?
Vi har ärligt talat inte pratat om det på flera veckor. Millie har varit sjuk, börjat stöka med läggningar, varit gnällig, klängig och extremt mammig, vilket tagit så mycket energi.
Hon har fyllt 1 och det har vaknats kalas med alla förberedelser det innebär för en som mig.
Så det har liksom inte orkats med eller prioriterats.

Och helt ärligt har jag varit ganska less.
Har haft hemma 3-4 omgångar brudtärneklänningar utan att hitta rätt. Hittade nästan rätt, men då fick vi bara tag i 2 stycken fast vi behöver 3.
S u c k.
Jag får inse att jag inte kommer hitta exakt den nyansen jag har i mitt huvud, och att dessutom hitta en klänning som passar 3 ganska olika kroppsformer är inte heller lätt.
Tog lite nya tag igår, men innan jag hann beställa tog flera strl slut. Suck igen.
Det verkar liksom inte fyllas på med sådana klänningar utan bara sina. Började ändå titta i februari, men vad hjälpte det?!
Så nej, jag har inte haft lust med det alls på ganska länge.

Ett annat bakslak är bröllopsresa. Vi hittar inga direktflyg alls nästan. Reser inte 11 timmar för att ta oss någonstans i Europa när vi bara ska bara borta 4-5 dagar.
Men nu har vi iaf hittat bra flyg från Köpenhamn till Nice & Lissabon, så ska kika närmre på det.
Någon som varit på något utav ställena?
 
Jag har även ångest för min brudkläning. Att den inte är vad jag vill ha ändå. Den stämmer ju väldigt bra överens med bilden jag hade i mitt huvud och jag gillade den när jag provade den.  Men när jag tittar på bilderna nu så känns något inte bra.
Men - den är beställd,  och den har kommit och imorgon ska jag till Göteborg för första provningen. Så det blir liksom den. Det är bara att hoppas att det känns rätt igen när jag får på mig den.
 
Jag har insett att det bara är drygt 3 månader kvar nu, och vi har inte kommit mycket längre än för 2 månader sedan, så vi måste verkligen ta tag i det framöver. Mycket.
Så trist att det inte känts/känns roligt längre. Men förhoppningsvis vänder även det när fler bitar faller på plats...
 
 
 
#1 / / Anonym:

Tips! :) Petra Tungården släpper tärnklänningar på Nelly snart

Svar: Min kompis tipsade just om det igår. Tack! Hoppas vi hittar något där! :D
pauliinet.blogg.se

#2 / / JUNITJEJ:

Jag tror det vänder!

Svar: Ja, det gör det nog bara vi tar tag i det ☺️
pauliinet.blogg.se