Dagen.

Vilken dag vi fick! 

Jag som var lite nervös för att ge mig iväg för första gången, med vagn och allt, lyckades få en sovande bebis i stort sett hela besöket. 
Fick mellanlanda på Konsums parkering på vägen dit bara och hoppa in i baksätet och klä av lillan lite. Efter det somnade hon som sagt och sov 3h. 
Svårt med kläderna nu tycker jag, blir ju jättevarmt i solen men luften är ju inte så varm än, även om det faktiskt var ganska ljummet idag. 
Hur klär ni era små? 

Vi hann alltså både lunch, en kortare promenad och kaffe i solen innan lilla M vaknade. 
Så mysig dag och det var skönt att komma hemifrån lite. 
Tack tjejer 💕 

Publicerat i Vardag.
#1 / / Sara:

Jag brukar utgå lite efter va jag har på mig själv. Sen blir det ju mkt varmare i vagnen då det inte blåser där nere. Just nu kör jag bara vanliga kläderna och en filt med ifall hon skulle kännas kall. Men hon är som en liten kamin när jag känner på henne😊

Svar: Ja, jag har tänkt lite samma.. även om det inte blåser där nere så ligger hon ju helt still, men hon brukar kännas lagom, lite kall om händerna bara men det är hon även inne ibland.. sen får man kanske ha lite mindre på dom i bilen sånnahär dagar, de där kuddarna i babyskyddet blir ju jättevarma. Kram 💕
pauliinet.blogg.se

#2 / / sophia:

brukar också gå lite efter hur jag själv klär mig. sen lär man sig ganska snabbt också ifall bebis är en jättevarm eller mer sval bebis :) nu när det är sånt lurigt väder kör vi på vanliga kläder, en ullkofta (bästa! värmer om det är kallt men bebis blir aldrig för varm eftersom att det andas så bra), tunnare mössa & vantar & sen en tunn bomullsfilt över benen/fötterna. det brukar vara alldeles lagom för min lilla Ville :)

Svar: Ja, det låter ju vettigt! Åså lite mindre i bilen vad det verkar här, babyskyddet blir jättevarmt.. tack för tips! :) man lär sig väl mer och mer framåt ☺
pauliinet.blogg.se