Sleepyhead.

 
Godmorgon fredag!
Nu får det vara nog med detta sömniga väder?!
Milliemus sover i vår säng. Hon somnade om hos mig efter amningen i morse men vaknade när jag la ner henne. Då blev hon "pigg" och sprattlade och skrattade, men jag misstänkte att hon var mer trött eftersom hon somnade ganska snabbt hos mig. Tragglade med nappen två omgångar (hon tog den äntligen igårkväll och somnade med den) och hon somnade precis till, innan hon ryckte till och vaknade igen. 
Klädde på mig och tänkte att vi går upp istället. Men när jag tog upp henne blev hon jättelugn och gäspade massa, så vi la oss i sängen. Tänkte att vi kunde gosa lite. Jag var supertrött, sovit som en kratta i natt, och orkade egentligen inte gå upp.
Då somnade hon. Luktade väl tryggt där i sängen.
Men - då kunde ju inte jag slappna av och våga somna bredvid henne, så jag gick upp, och hon sover än - 2 timmar senare.
 
Så, jag tycker att jag har börjat märka av på henne om hon är trött. Hon verkar dock ha lite svårt att komma till ro och vaknar ofta när jag lägger ner henne och har ju hittills inte tagit napp, trots att hon är väldigt tuttig.
Ska fortsätta traggla dock, så kanske gårkvällen kan bli en vana och rutin.
Hon sover ju som en ängel på nätterna så egentligen har vi inget problem, men min rygg börjar säga ifrån och jag tänker att det är dags att börja försöka så smått att söva henne i sin säng.
 
Så, jag är nyfiken på hur ni nattar era små? Vad har ni för rutiner, knep, tips?

(Jag vet att hon fortfarande är väldigt liten, men man kanske kan smyga in det så smått iaf..)