Glutenfri kladdkaka

 
Igår var M här på fika. Äntligen fick vi ihop att ses, så mysigt!
Tyvärr pratar man väl ganska mycket bebis nu (sorry), men vi hann även prata lite om hennes bröllop.
Det börjar nu gå upp för mig att hon ska gifta sig och att vi ska få vara med och dela deras stora dag.
Hoppas verkligen allt går bra med miniM på ett eller annat sätt, så jag kan vara med hela kvällen ♥
 
Hursom helst så äter M glutenfritt, så jag slängde ihop denna kladdkakan.
Vet inte när jag gjorde kladdkaka sist, men den blev jättgod, och det allra bästa: Du har den klar 30 min efter du börjat. (Plus tid att svalna)
 
 
Recept:
150 g smör
3 ägg
3 dl strösocker
1 1/2 dl mandelmjöl, hasselnötsmjöl eller kokosmjöl
1 dl kakao
1/2 msk vaniljsocker
2 krm salt
 
Gör såhär:
• Sätt ugnen på 175 grader.
• Smörj en form, ca 24 cm i diameter, och bröa med det mjölet du använder. (Jag använde mandelmjöl eftersom det var det enda jag hade hemma)
• Smölt smöret.
• Rör ihop ägg och socker i en bunke.
• Blanda de torra ingredienserna och rör ner i smeten tillsammans med smöret.
• Häll smeten i den bröade formen och grädda mitt i ugnen ca 15 min, tills kakan är torr på ytan men fortfarande känns lite lös i mitten.
 
Låt svalna, servera med lättvispad grädde.
 
 
#1 / / Maria :

Tack finaste du, för både häng och ljuvlig kaka ❤

Svar: Tack själv ❤ nästa gång kommer jag in så du slipper flänga så 😘😘
pauliinet.blogg.se