Part 2. - Santa Monica/Los Angeles

God kväll!
Ursäkta dröjsmålet med detta inlägg men man hinner ju inte mer än att komma hem innan schemat är fullt.. jobb hela helgen, träffa vänner, familj.. och igår gick jag visst och köpte mig en bil.. haha!

Men nu så.. jag tar vid efter att vi hämtat bilen i San Francisco och tar oss kusten, highway 101, ner till LA.

Tog ca en timme att ta oss ut ur Sf, då gpsen visade till en stängd avfart och i princip varje gata var enkelriktad.. detta ledde även till att jag körde mot rött och blev stoppad av polisen.. tack och lov var det en vänlig själ och han såg nog att vi var ganska lost så han gav oss en vägbeskrivning, stoppade trafiken och hjälpte oss sedan göra en usväng :)
Här har vi kommit en bit på highway 101 och humöret är på topp..


Efter bensin- och matstopp i Santa Barbara hamnade vi i den här roliga bilkön, som i princip sträckte sig ända ner till Santa Monica.. Såg dock en massa roliga nummerskyltar såsom PAPA WOW och I LOVE FRIES haha!


Efter ca 10-timmars bilkörning och en god natts sömn placerade vi oss på playan.. det blev också enda dagen där..


Sent på kvällningen anlände våra nya vänner från Sthlm som vi träffade i SF, tillsammans med dem och två engelsmän gick vi till detta lilla place där jag fick mig en hejdundrandes karatefylla efter både jägerbombs och shots..


Dagen därpå, bakfull som få, styrde vi och Sthlm kosan in mot Los Angeles och Hollywood..




Sjuuukt gott fika på Chessecake Factory..!


Såå fint!


Dags att turista lite igen..


Dagen efter det, utan bakfylla, tack och lov, begav vi oss till Six Flags, Magic Mountain. Det var mer än kul!
Goliath var favoriten. Åkte även X2, som var det sjukaste jag varit med om.. du dras upp baklänges tills det tippar över och du åker neråt, fortfarande baklänges upp och ner, höger, vänster, loopar.. ja jiisses!


Skulle avsluta med en Colorado-liknande attraktion.. dumt för självklart blev jag pisseblöt!


Sista dagen i Monica tänkte vi spendera på playan för att försöka få någonting man kunde kalla bränna.. självklart var det helt tjockt på himlen.. Så vi knallade stranden bort till Venice Beach..


Trodde verkligen att molnen skulle lätta.. men den blå himlen envisades med att stanna längre in i landet..


Godnatt och hejdå, Santa Monica Pier..


I nästa inlägg styr vi kosan mot Vegas. Och Vegas - var precis lika galet som man förväntar sig, om inte värre :D

Nu blir det fixa lite mat och sen krypa upp i soffan och invänta mannen. God afton.

#1 / / aww:

låten finns härpå bloggen :) klicka bara på "jag sjunger" så kan du hgöra där :d

#2 / / Nikolina:

haha jag hoppas jag sover gott som fan ikväll! :D



jag blir sjukt avis när jag ser dina bilder, det ser ut som drömlandet! :D

#3 / / Nathalie.:

Haha tappade faktiskt bort räkningen, blev ju ett X antal vändor bara till Victorias Secret...Sen hade ju nästan alla andra ställen jag handlade på också rosa påsar så jag var verkligen i lala-land ;) Hur många blev det själv? Åh kuligt med ny bil!!!

#4 / / Two olsson sisters:

ser fram emot att se fortsättningen^^ Verkligen jättefina bilder^^

Ser ut som om ni hade det jättekul!:D

Haha, förlåt för skylten, haha. Inte roligt att längta tillbaka sådär:P Jag vet! För jag längtar som tokig efter italien!!//Emma.

#5 / / Michelle:

Gud, jag blev alldeles till mig av dina bilder! Så himla underbart det ser ut! Ska själv flytta till USA i höst :) är pepp till tusen! Underbar blogg!