Part 1. - San Francisco!

God afton!
Blev lite senare än planerat men har varit hos Linda och fikat hela eftermiddagen, och nu ligger klyftpotatisen och morötterna i ugnen, till det kött och kall sweetchili sås.. blir smarrig matlåda det!

Anyhow, lovade lite bilder från vår resa. Har ca 1000st så får dela upp det i 4 inlägg, ett för varje stad, vi börjar med

San Francisco:
Det hela började med att vi förlorade 6 dagar på vår resa pga vulkanen. Sedan försvann Sandras bagage.
På boendet i SF hade vi ett rum med egen toa och dusch; duschen var tre strålar som sprutade åt olika håll och toan gick sönder andra dagen och sedan varje dag efter det. Forever 21 var stängt alla dagar utan sista (klänningsvåningen var stängd även då). Vädret var inte heller nån höjdare de första dagarna.. Kändes som att allt var emot oss.
Men vi skrattade mest åt det och hade ändå en helt fantastisk vistelse i SF.

Här: Union Square.


Blev så gott som varje dag frukost på Starbucks, här ser ni även det trista vädret omsluta hustopparna..


Lombard Street, Amerikas krogigaste gata..


Jodå, lika backigt som på film..


Sånnahär fina spårvagnar gick upp och ner för backarna, genom hela stan..


Självklart klarade jag mig inte undan frestelsen :)


Pier 39. Sjukt mysigt ute på piren med småbutiker & restauranger.


Vattentorn ute vid Alcatraz.


Fängelsecellerna på Alcatraz.


Freeesht..


En av Alcatraz's fiskmåsar med San Francisco i bakgrunden.


Golden Gate Bridge.


Painted ladies.


San Fransisco by night.


Tänkte även lägga upp lite matbilder från Bubba Gump, men mitt ps verkar ha ballat ur..

Nästa inlägg: Santa Monica/Los Angeles.
Godnatt!

#1 / / Nikolina:

åh vilka fina bilder! :D

#2 / / Nathalie.:

Usch vad surt att ni missade dagar också, jag hade fasen brutit ihop! Jag antar att ni hade en underbar resa även om ni inte hade kanonväder? Man kan ju inte direkt ogilla det där landet, inte jag i alla fall :) Kan absolut rekommendera Miami, det var FAAAAB :)

Kram

#3 / / aww:

balla bilder! :D

#4 / / Helena:

Sv: åh det förstår jag det :)

#5 / / Emelie:

Alltså shiat vad ballt. Glädjer mig till dina framtida inlägg söta! :)

Trist att det varit lite trassligt i början men att ni njöt ändå. ^^ Stor kram!

#6 / / Erica:

Ja du, liten värld kan man väl lugnt säga! :D Haha jag är också helt paff här :D Berättade det för Alex nyss och han sa samma sak :D SHIT. Haha! Japp, Pär är mitt ex som sagt :D Det här är ju HELT sinnes Pauline :)

#7 / / Two olsson sisters:

vilka fina bilder^^ ser otroligt härligt ut!



SV: Förlåt för sent svar! Italien var helt UNDERBART! Älskade det! Verkligen. Det var så otrolig vacker natur, värmen, och den svala brisen på kvällarna. Helt otroligt underbart. Rekommenderar jag starkt! Var ska ni åka i italien då?:D//Emma.

#8 / / Camilla:

Alltså du har verkligen varit med om något helt fantastisk, vilket ÄVENTYR och framförallt ; vilken tur att det faktiskt blev av, trots allt. Du vet vad jag tycker om USA och jag bara måste dit, förhoppningsvis 2012 då N tar examen och jag jobbat ihop riktigt mycket pengar ... Sötaste socker, visst jobbar du i dag? och tur är kanske det för här regnar det, även hos dig kanske? Känns inte som det spelar någon roll då, och från och med Juni månad ska även jag börja jobba söndagar och inte bara lördagar. (Lite av en långhelg) Är inne på min tredje lördag nu, goa pengar men inget liv :) Tänker på dig, vi hörs snarast godbit.