Somewhere over the rainbow.

God kväll gullon.
Sitter som en kola i soffan, haft huvudvärk hela dagen och varit sjukligt trött och seg. Börjar tjockna lite i halsen med, hoppas verkligen inte det är dags för sådana tråkigheter nu när midsommar och födelsedagar börjar närma sig.

Anyhow, igår var jag ledig efter helgens jobb. Träffade Alex, Linda och bäbis-Lovis på stan, fikade lite, spillde kaffe över hela mina vita converse.. åkte ut till mammi, lagade mat, pajjade hennes köksfläkt.. ja ni hör ju, jag säger som min vän Dan - Du ska inte vara ledig, du klarar inte av det.
Iallafall, på vägen hem var det en sån stark regnbåge över stan. Man såg nästan hela, plus en svag bredvid.. längesen jag såg det. Längesen jag såg en regnbåge med för den delen.. men det är såå vackert.

 Regnbågen går rakt ner i Jönköping..

 ..men från en annan vinkel brer den ut sig över hela stan..

..och med lite mer kontrast ser det nästan ut som en solfjäder...

Vad jag ville få sagt med det vet jag egentligen inte..
Men nu ska jag göra mig redo för sängen och hoppas att min vackra man hinner hem före John Blund.. 
nattinatt..

Publicerat i
#1 / / Nikolina:

hahaha så roligt kisse :D va gör du da? :)

#2 / / ANGELICA:

fina bilder! haha, lyckas aldrig fånga regnbågen :)

#3 / / Maria:

Jag såg med regnbågen! Försökte fota när jag körde i rondellen men fick bara med min axel... ;)

Den där brännan är från 2008 och jag kämpade! Hoppas på repris iår!

Någon gång får du ta med mig till Värmland så ska jag dra med dig till Båstad! :)

#4 / / Elin:

Åhh va skoj med en resa att se framemot.. vad funderar ni på för resmål? :)

#5 / / Camilla:

Du kan tro att jag haft det bra vännen och varje gång vi passerat Jönköping har jag tänkt på hur nära vi är. Både dit och hem hade jag ett stort Pauline.begär då jag så gärna ville komma förbi och överraska, ... Fina vänskap, vi hörs snarast.

#6 / / Emelie:

Gud vilka bilder! Man måste verkligen vara på rätt plats vid rätt tidpunkt för att få till såna där regnbågsbilder. Kanon :) Allt bra annars stumpan?