DIY - prickigt porslin.

Hej!
Ja, i veckan fick jag äntligen en kväll över till att testa att "skvätta" porslin.
Förmodligen sist på bollen, men först väntade jag på färgen och sen väntade jag på ett tillfälle då jag kände att jag hade tid i lugn och ro.
Och det var ju både supernenkelt och kul!
Vill göra en hel servis hehe.
Och visst blev det bra?!
Fantastiskt enkelt sätt att liva upp ett gammalt porslin!
 

 
 
Här har jag bara använt svart färg, men provade med beige/guld på en skål, men det skummade om dom färgerna så skvätte inte lika bra. Ska se om jag kan prova på något helvitt en annan gång.
#1 / / Erika:

Men ja superfint ju! Har med gjort så på några koppar vi har och det blir så snyggt. Speciellt att ingen blir den andra lik men att man ändå ser att de hör ihop :) Jag tyckte dock att färgen var lite tjock att skvätta och läste efteråt att man kan blanda den med lite vatten. Får testa så nästa gång.

Superfina bilder med som du har tagit och de är väldigt inspirerande :)

Svar: Eller hur!

Ja, jag doppade penseln lite i vatten först till den svarta och det gick ju bra. Men dom andra skummade som sagt när jag skvätt några stänk. Kanske kan prova att blanda med litelite vatten. Tack för tips!

Men åh, tack snälla du! Ha en fin kväll!
pauliinet.blogg.se

#2 / / Pauline:

så fint :)

Svar: Tack snälla :)
pauliinet.blogg.se

#3 / / Anonym:

Så snyggt! Gjorde du undersidan först och bakade i ugnen och sen översidan och bakade i ugnen igen? :)