Bröllopstårta.

 




 

 

 
Heej på er!
Redan söndag och veckan är snart slut.
Vi har hoppat in i rutinerna igen och däremellan har jag pysslat med bakning.

Hade en beställning på en liten bröllopstårta igår till en vän som skulle gifta sig i smyg och här ser ni reslutatet.
Nöjd blir jag aldrig, trots att jag försökt "måla upp" tårtan framför mig innan jag började dekorera. Menmen. Googlade på ganache, men den blev ju mycket lösare än vad jag velat och det var första gången jag gjorde en naked cake men kanske ändå spacklade den lite för mycket ser jag nu i efterhand.
 
Och dessa macarons...
Gjorde 3 misslyckade satser innan jag gav upp för jag inte skulle hinna prova en gång till.
Har testbakat såna för längesen och då har dom blivit perfekta. Men nu, varje gång jag verkligen försöker och ska ha dom till något så går det inte.
Kanske att jag inte hittat rätt temperatur och tid för min ugn, men så tycker jag även att smeten blir för grynig, trots att jag väger allt supernoga.
Så otroligt retligt, menmen, det är väl bara öva och öva..

Hur som helst hoppas jag den smakade bra iallafall och den var fylld med ljusa bottnar, hallonmousse och vaniljmousse och sen spacklad med marängsmörkräm med litelite citronsmak så det inte skulle bli sådär sliskigt sött.
Och det kändes himla fint och pirrigt att få vara med på ett hörn till en såhär stor hemlis!
 
STORT GRATTIS återigen till giftermålet och tack för förtroendet ♥