Kaffe i gurkdjungeln.

Hej vad det växer i gurkaland.
Hej!
Jösses, om jag tyckt att veckorna ändå gått ganska snabbt tiden Millie var hemma är det inget emot denna veckan.
Och naiv som jag är trodde jag att jag skulle få massor gjort. Såklart inte.
Går ju och lämnar på morgonen och har då max 20min kvar av Charlies sovpass när jag kommer tillbaka hem, och sen kanske 40minuter när han sover igen innan vi ska hämta.
Visst kan man plocka litegrann tiden däremellan, men det är både mellis och lunch och så vara lite med lilleman såklart så det blir ju inte mycket tid kvar.
Men, trots att jag känner mig lite frustrerad över att inte ha hunnit så mycket så har jag inte det här pressande trycket av otillräcklighet hela tiden, som jag hade innan då det var antingen en eller båda som behövde mig hela tiden.
Och Millie har haft så bra dagar och redan idag var det en fight att få med henne hem.
Så hoppas vi och alla andra får var friska nu så vi får några sånnahär veckor till innan det är sommarlov.
 
Imorgon ska de fira in våren på fsk så då ska vi dessutom packa med en liten fika-ryggis och sen väntar ju som bekant långhelg.
 
Känns så märkligt. Igår när jag lämnat henne kändes det så oerhört tomt och konstigt och som att vi varit bortresta från världen typ. Men redan idag fick jag tillbaka den vanliga känslan av rutiner och normalitet och som att vi bara varit ifrån fsk en vecka.
Lite som man känner när man kommer tillbaka efter semestern.
 
Nu ska jag bara försöka styra om C's sovpass framöver så jag slipper väcka honom hela tiden. 
Men då måste han börja sova lite längre än till 05 för att klara sig vaken så pass länge att ett sovpass räcker och ändå ligger tillräckligt långt fram för att han ska klara sig till kvällen.
Nu får jag väcka honom första passet för att han ska hinna sova en gång till innan vi måste väcka för att han ska somna på kvällen så han får sällan sova klart av sig själv.
Nåja, det ger sig.
 
Hur sover era 1-åringar?
 
 
#1 / / emelivet.blogg.se:

Jag är nybliven mamma så min son är inte gammal men jag kämpar resan med att få till "sovmatten"🤣 kika gärna in hos mig, kram🌺

Svar: Åh kämpa på! Det kan kännas tufft och hopplöst, men det vänder. Även om det inte hjälper att höra just då. Våra nätter blev bättre när jag slutade amma, men båda barnen. Ta hand om dig och återhämta dig när du kan! Kram 💫
pauliinet.blogg.se

#2 / / Kikki Sandström:

De där småbarnsåren minns jag väldigt väl. Det var en mysig tid ❤ men jag hade bara en att ta hand om, så det var lugnt.

Svar: Visst är det mysigt, och jag försöker verkligen att suga in det trots att det ibland kan vara påfrestande och tiden går så snabbt. Men nu har vi ju en fin tid framför oss, ska försöka utnyttja den till max innan det är dags att börja jobba igen. Ha en fin dag!
pauliinet.blogg.se