Min förlossningsberättelse, del 1 - Latensfasen.

Här börjar min förlossningsberättelse. Mer stödord än en berättelse, men iaf... 

 

 BF 30/3 - 2017.

Den 23/3 började slemproppen gå.
Resten kom 25-26/3

 

29/3
Jättetrött på morgonen och mensvärk.
Tog ett bad på kvällen.

 30/3 BF
5:48 :
Haft jätteont i svanken/ryggen plus mensvärk hela natten, vaknat varannan timme. Moler konstant i svank/mensmage och små förvärkar.
Rann när jag satte mig upp och läckte igenom ljusrosa på sängen. Ringde FL och fick tid för kontroll 10:30.


12:45 : 
Tappen 2 cm och öppen 1 cm.
Började få värkar på vägen hem och från ca kl 14 kom dom var 10:e minut.

22:14 :
Värkar var 7:e minut

31/3
8:40 :
Värkar med 6-8 min emellan hela natten, bara slumrat någon enstaka gång.

16:05 :
Värkar var 5-6min hela dagen.
Lyckats vila 2 h och nu kommer de bara var 7-9 minut.

20:48 :
Var 7:e minut och väldigt kraftiga och långa.
Tror att det ska vara dags snart. 

 1/4
15:32 :
Värkar hela natten & morgonen. Ringde FL på fm runt 11 och trodde vi skulle få åka in, men skickade Abbe att köpa alvedon.
Nu har det varit jättelugnt i 2 h, ca 10min emellan värkarna.

21:00 :
Gick och la mig, kl 22 kom Abbe in, men jag bara flåsade mig igenom massa värkar så gick ut på soffan.
Jättelånga och kraftiga värkar och skakar typ emellan av trötthet. 4-5 min emellan, men vid 01 ringer jag FL och säger att jag inte orkar mer.
Hon försöker få mig att ta alvedon och duscha, men jag säger att jag inte ens kan stå upp och redan har ätit alvedon hela dagen.
Får veta att de har mycket att göra och att vi kanske får åka vidare, eller göra det direkt.
Får tillslut komma in på kontroll så väcker Abbe och åker.
Inne runt 02, ligger med CTG en stund och hon tittar på min binda. Öppen 4 cm och tappen utplånad.
Det är dags, men dom har fullt så vi får åka till Värnamo.
Tror vattnet börjar gå när vi går ut i bilen.

 

.... fortsättning följer....