Födelsedag och bröllopsmeny.

 
Heej på er och hej fredag!
Millie sover och jag sitter på altanen med en kaffe och ska strax sätta mig i solstolen.
A är på väg till Tyskland för att köpa alkohol till bröllopet och kommer inte hem förns i natt, så likabra att vila lite medans jag kan.
De skulle egentligen åkt ikväll och kommit hem imorgonbitti, så det var ju skönt för alla parter att de kom iväg tidigare.

Igår provsmakade vi hursomhelst vår bröllopsmeny.
Varmrätten var superbra, vilket är det viktigaste, men förrätten kommer vi vilja ändra lite och desserten kommer vi förmodligen också få byta ut då vi fått dubbla budskap och det vi önskat inte kommer fungera jättebra.
Så det är lite att suga på där. 
Vad gäller vinerna till är det så himla så svårt. Nu tyckte jag inte alls att det vita var så gott, men eftersom Abbe skulle åka idag hade vi inte riktigt tid att smaka annat och ändra oss.
Och förmodligen är det vita vinet det folk både tänker minst på och dricker minst utav, så det är ju ingen big deal för någon annan än mig ;) 
 
Det var trevligt med en fin middag iaf och det passade ju bra eftersom jag även fyllde år.
Även om man inte firar så värst mycket längre så brukar jag ändå ha en speciell känsla i kroppen när jag fyller år. Men inte igår. Det var bara en vanlig torsdag helt enkelt, och det kanske är så det kommer kännas nu och framåt.

Nä, nu ska jag sätta mig i solstolen. Man vet aldrig när Milliemusen vaknar. Hon har börjat vakna mitt i sovpasset ganska ofta så man får söva om henne, och då brukar jag bli kvar där uppe eftersom jag inte vågar bära över henne igen och riskera att hon inte får sova färdigt.
Men vi får se!

Trevlig helg på er iaf!
 
#1 / / torres:

Så mysigt, och vilka fina drinkar!

Svar: Tack! Kram
pauliinet.blogg.se

#2 / / Camilla Persson:

Blev man ju nästan sugen på ett glas när man såg dina fina bilder 😌

Svar: Tack! Eller hur, riktigt läskande :D
pauliinet.blogg.se