Insomnia.

8 dagar gammal Milliemus ♥ Vart tog tiden vägen?!?!
 
Godkväll!

Kikar in på ett hej innan ett avsnitt PLL innan läggdags.
Har haft så oerhört svårt att somna i flera veckor nu. Ligger och vrider mig både en och två timmar. Suck. Finns det något jobbigare?! Stoppar ut fötterna, lägger mig på den svala delen av kudden, på "sovsidan", på andra sidan, på mage, tillbaka igen, försöker sluta tänka på saker och räknar sakta till hundra samtidigt som jag djupandas. Kommer till 100, börjar om igen... gaah!
Förstår inte vad det kommer ifrån. Jag som alltid har somnat på 5 min.
Men Millie har ju slutat vakna på nätterna och tar heller inte morgon 05-06 längre, utan snarare 07-08 så det kanske beror på det.
Men eftersom jag inte somnar så vaknar jag ju inte heller förns när hon vaknar. Ond cirkel.
Imorse vaknade jag 8:30 !!! Ni som känner mig vet ju att jag inte sover så länge. Aldrig. Inte ens på helgerna. Så ikväll blir det väl ännu svårare att somna hehe.
Får ställa klockan tidigt ett par mornar för att se om jag somnar snabbare på kvällarna.
Nåja, mammaledighets-problem hehe..
 
Annars händer det inte så mycket. Vi har varit hemma hela veckan bortsett från besöken på förskolorna. Skönt, fast samtidigt tråkigt.
Har så svårt att underhålla M nu och att leka själv är hon inte alls intresserad av. Så vi går varv efter varv, river ur alla skåp hundra gånger per dag och fortsätter så.

Men - imorgonkväll ska vi på vigselträff i kyrkan så då blir första kvällen då någon annan (mamma) ska natta Millie. Det är ju på tiden och bara nyttigt, och vi tänkte faktiskt smita iväg innan gröt och kvällsrutin och kanske äta på stan. Det är väl typ ett år sedan liksom hehe..
 
Godnatt på er!
Publicerat i Vardag.
#1 / / Anonym:

har ni ingen öppen förskola att gå till?

Svar: Jo, visst har vi det. Men det är väl först nu jag känner att det skulle ge något. Den som ligger närmst är dock öppen när Millie sover men tror det finns på bvc också. Tänker dock att jag väntar nån månad till, till de värsta bacillerna är borta :)
pauliinet.blogg.se