Twinkle twinkle

(null)

Lilla loppa, som nu sussar så sött. 
Läggningarna har blivit lite stökigare sen hon lärde sig att ta sig upp, plus att jag misstänker att den där separationsfasen smugit sig på. 
Hon klättrar och klänger på mig hela dagarna och börjar gråta såfort jag vänder ryggen åt i princip. Om hon inte är i gåstolen och kan följa efter hehe. 
Trots det somnar hon oftast i sin säng, men dagtid är det omöjligt att söva henne inne. 
Hon börjar skrika bara man kliver över tröskeln till sovrummet. 
Så på med kläder och filtar och åkpåse och ut i vagnen, då somnar hon oftast på max 5 minuter. 
Märkligt. 
Men huvudsaken är såklart att nånting funkar så hon får sova. 

Nätterna dock. 
Förstår ju att man kanske inte får sova hela nätter än på ett tag, men hur ska jag få henne att sluta tutta på mig och vakna så ofta? (Ammar ingenting på dagarna)
Hon tar inte napp. Flaska dricker hon vatten ur, men försöker jag med den på natten blir hon skogstokig. 
Är det bara bita i det sura och bestämma sig? Eller vänta ut henne? 
Hon är ändå 8 månader i övermorgon.
Kanske blir det bättre (eller värre?!) när vi flyttar in henne i sitt rum? 

Nåja, fredag imorgon, första december, förlovningsdag och på söndag är det första advent. 
Jag får på riktigt ångest över hur snabbt tiden går, snart är det liksom nytt år, Millie fyller 1 och jag måste så småningom börja jobba igen. 
Usch. 
Men jag försöker njuta, även om vissa dagar är sjukt långtråkiga. 
Och det här blir ju min första hellediga jul på typ 11 år. 
Amen!