2013.

Sista dagen på 2013 är här.
Det har varit ett väldigt händelserikt år för mig, både positivt och negativt, men 2014 är sååå välkommet och jag ser fram emot allt som kommer hända framöver.
Bara att året börjar med en Barcelona-trip är ju amazing!
 
Vad hände 2013 då?
Jag firade in Januari och det nya året med 3-rätters hemma, innan vi drog iväg på fest hos min kusin.
 
 
Februari avslutade jag mitt 3 år och 3 månader långa förhållande och fick flytta hem till mamma.
Vi hade många myskvällar och jag rehabade duktigt. "Tomtade" hos vänner och familj på alla hjärtans, och fick mitt livs första blombud, tyvärr lite för sent...
Besiktigade bilen och tappade avgasröret mitt i Torparondellen..
 
 




Mars började med flytthjälp åt några vänner, jag tränade mycket och började ta in på Hotell Jenny allt oftare. Det var påsk och påskafton (?)  firades hemma hos Nikki med fina tjejerna och dagen efter var det påskmiddag hemma hos pappi.
 
 
 

 
 
 
 
 
April tränade och festade jag en del, fick äntligen lägenhet och åkte  till Göteborg och hälsade på min fina Maria ♥
 
 
 
 
Maj drog jag igång "Motionera minst 5km om dagen" igen, fick jordens present från Kina, hade rosépremiär på Bymarken och började komma tillbaka till livet.
 
 
 
 
 
 
Juni flyttade jag, sa upp mig från jobbet, bjöd mamma på Anna-Gretas som tack för att jag fått bo där, hade inflyttningsfest, en av mina bästa vänner fick barn, jag firade midsommar, fyllde år och firade resten av familjens födelsedagar. Trivdes som fisken i vattnet över att vara tillbaka i stan igen!
 
 
Juli började med 25-års resan till Kroatien med tjejligan. Semestern var igång, det blev mycket Måndagsklubben, utflykt till Gränna, Halmstad, trip till Helsingborg-Köpenhamn..
 
 
 
Augusti drog bästegänget till mitt älskade Värmland, jag började jobba, hade myskvällar med A, plockade blåbär, firade 25+25..
 
 
 
 
 
September hade vi en helg i Skövde, jag och A kom fram till att det var vi, var på Lustfyllt, jag opererade munnen, gosade med Viggo...
 
Oktober innehöll en spontantripp till Göteborg med kärleken, tårtbak, övernattning hos mammi, utflykt till Hjo, lunch hos pappi, vi bokade Barcelona..
 
 
November firade vi Fars Dag, fick 2-månaders present, jag överraskade A med en spa helg i Varberg (han fick det i för tidig födelsedagspresent), det årliga pralinbaket drog igång till pappis frus födelsedag, jag julpyntade, var på tjejförfest, firade min morbrors 50-års dag i Skövde, hade min kusin här på övernattning inför hennes SM..
 
 
 
December drog julborden igång så jag befann mig på jobbet 230h den löneperioden, jag och Alex hade vårt årliga julkortspyssel med tillhörande fika, det kom lite snö och det blev tillslut julafton och ledighet..
Någon gång mellan nov-dec fick jag även veta att yttligare en vän väntar barn ♥ 
 
 
 
Summan av kardemumman så var de 5 första månaderna av året ganska kämpiga. Jag hade aldrig löst våren utan min mamma och min finaste Jenny som gav mig tak över huvudet.
Resterande månader har över lag varit väldigt bra, jag hade en pangsommar och är nu upp över öronen kär i min A. Ibland måste man vänta på rätt tid helt enkelt och ca 4 år efter vi först dejtade har vi nu varann för livet känns det som. Jag är så otroligt lycklig med honom ♥
 
Jag har säkert glömt massa viktiga och roliga stunder, men dom finns väl redan lagrade här..
Nu ska jag ta tag i mig själv och ikväll börjar nedräkningen inför år 2014.
Publicerat i Vardag.