Bananbröd.

Igår morse när vi var uppe så tidigt så slängde jag & Millie ihop ett bananbröd jag hittat recept på hos Foodjunkie .
 
Jag var lite skeptisk eftersom jag inte gillar varma bananer/smak av bruna/konstgjorda bananer men det blev över förväntan och Millie mumsade i sig två skivor hon med.
Och så var det ju himla smidigt - vilket är lite prio i livet just nu!

Här kommer receptet:
 
  • 3 st bananer, helt mogna
  • 2 dl mandelmjöl
  • 1 tsk bakpulver
  • 3 ägg
  • 1 tsk salt
1. Sätt ugnen på 200 grader och smörj och bröa en form.
2. Mixa ihop allting med stavmixer och häll i formen.
3. Blanda i ca 2 dl havregryn och toppa med vad du vill.
4. In i ugnen ca 30 min.
Klart!
Godast nybakt såklart så smöret smälter lite, men är även saftigt dagen efter!
Tipstips, och både gluten- laktos- och sockerfritt! 
 
 
#1 / / Emelie:

Men så sjukt gott :O Bananbröd är typ det bästa jag vet! Vad fin blogg du har, kolla gärna in min! Kram :)

Svar: Ja, det blev såå gott! Tusen tack! Kram
pauliinet.blogg.se

#2 / / Hemma Hos Felicia:

det här lät gott, jag har tidigare testat på Ida Wargs variant men nu vill jag prova på denna! :)

Svar: Det tycker jag att du ska ❤️
pauliinet.blogg.se