Första veckan.

En favoritbild från en av våra morgonpromenader i våras.
 
Så, hur har det gått första veckan på jobb och förskola?!
Över lag bra.
Lämningarna kl 06 har gått bra, även om hon blivit lite ledsen. Hon har vaknat av sig själv varje morgon så jag inte behövt väcka henne. Lite väl tidigt vissa dagar dock så jag inte hunnit fixa mig innan, men det har gått bra ändå.
A har kommit ifrån jobbet tidigt så han har kunnat hämta henne runt 14 vilket varit skönt.
Hon verkar trivas på förskolan och går rakt in på mornarna och blir inte ledsen förns jag säger att jag ska åka och jobba.
Tyvärr har hon varken sovit eller ätit särskilt bra.
Maten har hon bara petat i har vi fått höra och sen är hon väldigt lättväckt, så hon har vaknat när fröknarna gått in för att hämta något annat barn.
Ni kan ju då förstå att våra eftermiddagar inte varit jättespännande.
Tack och lov har hon ätit bra med middag hemma och somnat i tid på kvällen, men däremellan har hon varit sjukt krävande - vilket ju inte är så konstigt.
Jag var dessutom iväg 2 em/kvällar så jag har inte träffat henne alls mycket i veckan, plus att vi lämnade bort henne igår-idag då vi var på bröllop.
Det gör ont i hjärtat måste jag säga efter att ha spenderat hela dagarna tillsammans i 1,5 år.
Natten till fredag vaknade hon dessutom kokhet så A fick vara hemma med henne i fredags.
Hon har inte varit förkyld eller så, så gissar nästan att hon fick feber för att hon var helt slut efter veckan med för lite mat och sömn.
Min lilla älskling.

Hon har dock varit en ängel hos sin farmor & farfar i helgen och hade sovit till 6:50 idag! Det händer ju ALDRIG!
Vi hämtade hem henne på fm eftersom vi saknade henne så, men hon har bara gnällt och gråtit hela dagen tyvärr och inte velat äta.
Får så dåligt samvete över att en ny vecka drar igång imorgon, men tack och lov är fsk stängd på tisdag och jag är ledig på torsdag (jobbar tyvärr helgen) så hon behöver ju bara gå mån, ons & fredag denna veckan.
 
Och hur har det gått för mig?
Bra.
Det har varit sjukt lugnt på jobbet hela sommaren men denna veckan kan man väl säga att det drog igång.
Så nytt sortiment och komma in i rutinerna igen har känts i kroppen.
Det har varit lite skönt att jobba just för att få vara ifred med sig själv - hjärna, kropp, gå på toa och äta i fred, men jag måste verkligen ta mig en funderare på vad jag vill göra med mitt liv.
Och i nuläget har jag inte en aning, mer än att jag nog skulle tycka det var skönt med något nytt.
 
Hursom, efter den första veckan och gårdagens bröllop har jag varit nära att somna hela dagen så jag ska nog faktiskt gå och lägga mig nu. Klockan ringer ändå 4:45.
Man måste ändå älska rutiner - eller? ;)