Måndag - igen.

 
Så, då var det måndag - igen.
Dags att börja om - igen.
 
Min disciplin är verkligen inte on top just nu, och när sömnen störs, blir jag tröttare, dricker mer kaffe  - och jag är en sån som gärna tar något till kaffet, och småäter mer över lag när jag är trött och går hemma hela dagarna.
Eftersom mini fortfarande äter varannan timme kommer jag heller inte hemifrån särskilt länge, så mitt gymkort är fortfarande fryst.
Jag går en promenad med vagnen varje dag och vill gärna gå en ensam promenad några gånger i veckan också.
Men när A kommer hem tajmar det ibland med matning/läggning, och sen ska det lagas middag, ammas igen och sedan nattas för kvällen. Dessutom håller vi på med ett projekt här hemma varje gång M sover lägger vi tid på det (Ska visa när det är klart). Så vid 19:30 har jag & A kvällen tillsammans, och då vill jag inte alltid ge mig iväg. Jag vet, det är ren lathet, men ni förstår.
 
Jag fungerar också så, att det blir allt eller inget, och just det senaste har jag inte orkat helt enkelt.
Men nu är det alltså måndag, snart ny månad dessutom, och jag har visionen att komma igång.
Träningen får bli som den blir under förutsättningarna jag har (men hur svårt kan det vara att planka och squata lite bredvid mini på golvet?!) och lunch försöker jag gärna äta nyttigt, men på kvällarna har vi matkasse och några dieter är jag inte intresserad av.
 
Men - att dra ner på sockret, som just nu äger mig, - det måste jag. Helst helt, men åtminstone till helgen.
Så, förutom dadelbollar och bananglass, vad har ni för smarriga snacks/mellis tips?! Och gärna nyttig lunch/hemmaträning också.