Sjukstuga

(null)Här ligger jag idag. 

Har trott i flera dagar att förkylningen iaf inte kan bli värre, men det har den blivit. 
Herregud. Jag har nog aldrig varit såhär dålig. 
Det började ju med halsont och att jag trodde jag hade halsfluss. 
Sen släppte det lite i halsen och vandrade upp i näsan. 
Sen vidare ut i kroppen med värk i varenda millimeter och nu även feber och hosta. 
Och jag har så ont i tänderna. Känns som varenda tand ska ramla ut, är det bihålorna då? 
15 min efter jag tagit nässpray är det lika tjockt igen. 
Aldrig varit med om liknande.
Dagisbaciller är verkligen inte att leka med. 

Men på tal om dagis så var jag faktiskt där för en stund sen och lämnade Millie. 
Kan omöjligt ta hand om henne hela dagen själv när jag knappt kan stå. 
Samvetet för det är ju sådär men hon vinkade glatt och gick in med fröken så hon har det nog mycket roligare där några timmar än hemma. 
Hon sov förresten till 7:15 (!!) idag! Hämtade in henne till mig vid 4:45 och trodde vi skulle få gå upp, men hon somnade om igen på 5 min. 
Riktigt skönt och välbehövligt för oss båda. 

Självklart har jag ju jobbhelg i helgen men ser inte hur det skulle kunna funka. 
Kan jag inte ens ta hand om mitt barn kan jag ju inte jobba. 
Och hur fräscht är det att vara där sånhär när det inte ens känns bättre utan bara värre och värre? 
Det tar ju emot arbetsmoralen och känns väldigt retligt nu när jag kom tillbaka till jobbet så nyss. Men vad gör man? Alla andra är ju  hemma när dom är sjuka. 

Nu ska jag bädda ner mig och se ifatt Younger en stund iaf tänkte jag. 

Hörs när vi hörs och hoppas ni är friska och har en fin fredag! 
#1 / / iseedee:

Usch vad jobbigt det låter. Krya på dig!

Svar: Ja, jag brukar aldrig vara hemma för en förkylning men det här är något helt annat 🤧 Tack!
pauliinet.blogg.se