Fläder & jordgubbstårta

 
 
 
 
Hej på er!
Idag har det varit fullt ös.
Imorse gick vi ner till Ica. På tillbakavägen ringde mamma och frågade om hon fick svänga förbi.
Därefter åkte vi till Backamo och köpte en blomma till farmor. Sen var det lunch och sövning.
Och när Millie somnat bakade jag tårta. 
En utmaning att göra det när man är själv med henne, även om hon sov. Tack och lov hann jag klart innan hon vaknade, annars vet jag inte om det blivit någon tårta hehe.
Gjorde (för typ första gången? hehe) ljusa bottnar. Sen hade jag två lager jordgubbsmousse och ett lager flädermousse. Spacklade med marängsmörkräm och hade ganache uppepå, följt av jorgubbar i mängder.
Tyvärr blev ganachen kass och rann all världens väg, men annars blev den ok.
Nej, jag är inte helt nöjd som vanligt.
Inte för att den inte blev bra, utan för att den inte riktigt blev som i mitt huvud.
Men på't igen, när det vankas födelsedagar kanske?
God var den hur som helst.
 
Sen mötte vi upp pappa hos farmor & farfar. Farmor fyller 85 på lördag, men vi kan inte fira henne i helgen, så vi tog en liten fika idag iaf.
 
Väl hemma matlagning och sedan läggning som tog lång tid och sen när jag väl ville blogga så strulade sidan, så nu - 20:50 är jag klar.
Men det är faktiskt härligt med fartfyllda dagar ibland också, och vad passar då bättre än att det är fredag imorgon?!

#1 / / Anonym:

Vilken fin tröja/klänning vart är den ifrån? ❤

Svar: Tack! Det är en klänning, från bikbok :)
pauliinet.blogg.se