Bröllopssnack - festprogrammen.

 
Så - det här med festprogrammen.
 
Det var något jag pratade om tidigt i år, att vi skulle försöka ha klart senast sista Juni. Just att ha skrivit om alla iallafall, för herre min Gud vilken tid det tog.
Och nu skickade jag alltså in beställningen i torsdagskväll och vi är i allra sista stund.
Blir så trött på det.
Kände att jag fick "stressa" ihop dom. Sen hade vi inte tänkt att ha så mycket annat än meny och bordsplacering i ändå, men jag känner att jag inte hann tänka igenom och tänka till ordentligt eftersom jag kände mig stressad att få iväg dem.
Men, som vi har sagt till varann hundra gånger - folk läser vad det står på sig själv, kanske några bordsgrannar eller någon man är nyfiken på. Sen lägger man det åt sidan, så det är inget att lägga allt för mycket energi på. Men som jag också skrivit innan vill jag ha tänkt på allt och inte komma på i efterhand att jag missat något eller skulle gjort något annorlunda.
Och i det stora hela är det ju festen och stämningen som är det allra viktigaste, och egentligen det enda viktiga.
 
Jag känner mig nog stressad för att det är så himla nära nu och jag känner att tiden sprang ifrån oss när sommaren började, och att min planeringsplan inte höll :)

Annars är ju allting väldigt bra under kontroll tror jag, så jag behöver bara få bekräftat att vi får programmen i tid så jag kan släppa det och tänka på de enstaka saker som är kvar.

Sen hoppas jag så innerligt att A får vara ledig framöver nu. Minst bröllopsveckan, men helst ännu mer, så vi hinner umgås, ta in allting och faktiskt förstå att vi snart ska gifta oss. Att vi ska bli man och fru. Och att att så många av våra släktingar och vänner tar sig tid att fira den dagen med oss ♥