Bröllopsregn.

 
Såhär va.
Vädret. Det enda man inte kan påverka.
Det har vi ju alltid vetat, men den här sommaren har fått en att hoppas - att nästan räkna med - att det kommer vara lika fint väder som det varit, eller åtminstone uppehåll.
Men, nu när man faktiskt kan se prognosen fram tills det är dags kan man ju inte låta bli att titta.
Och vad står det? 
Regn.
Inte bara regn - skyfall - monsunregn.
 
Jag vet att detta fortfarande kan ändras och att dom även kan ha fel.
Men vad är oddsen?! Att just den lördagen på heela sommaren  visar mer regn än vad som någonsin kommit på en och samma dag typ? 15mm.
 
Jag vet även att vi inte kan göra något åt det, att man får försöka skratta åt det och att det inte är det viktigaste i det stora hela.
Men förstå hur mycket mer onajs så många saker med dagen kommer bli om det hällregnar.
Inga foton ute, inte särskilt kul när vi kommer ur kyrkan, inget mingel & brudskål ute, ingen fin kväll och utsikt att njuta av.
 
Jag ska försöka att inte låta detta äta upp mig och förstöra dagen. Men fram tills det är dags kommer jag titta alla väderprognoser, älta i mitt huvud och bara hoppas något så innerligt att vi åtminstone får uppehåll de 4-5 timmarna vi har planerat att vara ute under dagen.

Hoppas med mig, snälla ♥