Äntligen en lugn stund.

Heeej på er!
Nu äntligen har jag satt mig ner för en lugn ensamstund för första gången sedan Abbe åkte i torsdags - och klockan är redan 21 haha.
 
Alla Millies sovtillfällen har fyllts med annat så jag har inte hunnit något av det jag tänkt göra för mig själv.
Och nu kommer jag inte ens ihåg vad det är, så har faktiskt tvättat bort sminket, hällt upp ett glas rosé och lite godis och ska sätta på något att titta på för att försöka få ner hjärnan i varv och faktiskt gå och lägga mig senast 22. 
 
Men en liten update ska ni få.
 
Torsdag:
Abbe åkte vid 10-tiden. När Millie sov lunch påbörjade jag festprogrammen och satt med det tills hon vaknade.
Strax därefter kom M och hängde med oss några timmar ♥ Fika, promenad, gungning och ja, lek med Millie såklart. Det är ju så dejterna ser ut nu för tiden när Mills är med.
När hon åkte var det dags för kvällis och läggning och sen satte jag mig med festprogrammen igen och fick äntligen iväg den beställningen. Jag väntar på ett sista ok bara, sen går det på tryck. Jag hoppas innerligt att de blir klara i tid. Förstår inte hur vi kan vara ute i sista sekund när vi haft ett helt år på oss?!?!?
 
Fredag: 
Dejt med min barndomsbästis i Stadsparken på morgonen. Sen hem lagom till lunch och sov för Millie. Då påbörjade jag tårtbak som jag tagit på mig smart nog när jag skulle vara själv med M. Men det är ju inte ofta det blir bakning längre, så jag tycker ju det är kul också. Två stycken 1-års tårtor tilll ovannämnd var det beställt iaf.
Stax efter Millie vaknat kom min bror och hängde med oss tills det blev kvällis och nattning av M igen.
Därefter färdigställande av tårtor och jag släckte i köket först strax efter 22 så det blev bara en kortis att pusta ut innan sängen.

Lördag:
Sövde Millie på altanen för sin fm-nap så jag kunde lägga sista touchen på tårtorna. Därefter åkte vi till Ica, sen hem och leverera tårtor. 
"Såå skönt med en mulen dag"- tänkte jag och planerade att lägga mig på soffan med datorn under Millies lunchsov, men då fick jag spontankaffegäster istället. Mycket trevligare såklart.
När de åkt hann jag i princip bara gå på toa och börja spola upp diskvatten innan M vaknade.
Då var det bara att klä på oss och ge oss ut till papi för att se fotbollen. Såå trist att det är slut för Sveriges del nu. Det har ju verkligen varit en folkfest och gemenskap och lycka på något sätt.
Nåja, hem efter matchen för sövning och ja, sen skulle jag äta och greja och nu sitter jag alltså äntligen ner, 21:20 nu.
Mycket info och mycket (allt) onödigt vetande för er. Men då är vi av med det och förhoppningsvis får jag tid under Millies lunchsov imorgon att uppdatera lite om bröllopet.

Sålänge - lite mobilbilder från dagarna och sen sängen om 40 som sagt. Har sovit riktigt dåligt de senaste nätterna. Haft svårt att somna och få tyst på min hjärna, och somnat runt 23:30 som tidigast tror jag och Millie som normalt vaknar runt 05, vaknade redan 4:30 idag så jag känner mig ganska trött helt ärligt.
 
Puss på er!
 
 
Min lilla tjockeLisa ♥
 
 
 
Publicerat i Vardag.