Varmt kaffe.

Älskade fina lilla familj ♥
 
Godmorgon tisdag!
Vad händer? Millie sover än och jag har ätit frukost i lugn och ro. Eller ja, man skyndar sig ju ändå ifall hon vaknar hehe. Hörde henne vid 06 och tänkte att det var dags att gå upp, men så tystnade det igen...tassade in och tittade till henne när jag gick upp strax innan 07 och satte igång kameran. Visst sov hon, men hon har nog varit vaken en sväng också för nalle & snuttar & kameran låg lite huller om buller i sängen hehe.
Hon gör väl sådär ibland. Har sovdagar. Hon sov ändå 3h sammanlagt på dagen igår och somnade vid 19.
Hon har iofs vaknat ledsen två nätter i rad innan det så hon kanske sover ikapp.
 
Hursom, igår var mamma här en sväng igen. Tycker det är så fint att vi ses ofta eftersom hon jobbar helg och har lediga vardagar. Det är jättemycket värt för mig att Millie får träffa henne mycket och förhoppningsvis känner sig trygg med henne. Underlättar ju om vi vill ha barnvakt någon gång också, och det är skönt för mig att kunna få ta en dusch eller faktsikt fixa lite lunch till oss.
 
Annars har vi inga planer i veckan. Förra veckan hade vi nog bara en hemmadag och nästa vecka är det också lite inbokat, även om det är på em och kvällarna mest.
Tiden går så sjukt snabbt när man har lite planerat, och det ger mig ångest på ett sätt, samtidigt som det är det jag njuter av. Att kunna vara mammaledig och ändå träffa vänner som också är hemma. Sen blir det ju bara jobb och vardagskväll hemma med middag och läggning gissar jag. Men inte än.
 
Skulle bara skriva lite snabbt men babblade visst på i vanlig ordning.
Har massvis jag vill blogga om, men det blir ju nästan bara kvällarna man hinner sätta sig, och då är det lika skönt att slå på en serie. Men jag ska försöka få ihop lite mer inlägg framöver, och även lite mer bröllop. Sovrummet ser ni ju en sneak på med, men inväntar en puff och behöver piffa lite mer innan ni får se.
Nu ska jag nog fylla på kaffet och invänta musen, saknar henne ♥
#1 / / anna:

hej, här ramlade jag in. fin blogg
njut av dina mammadagar. dock är nästa steg (vardagen) helt okej också och har sin charm

Svar: Hej och tack :)
Ja, jag försöker verkligen. Det blir ju lite långtråkigt vissa dagar när man inte gör så mycket, men försöker tänka att även de dagarna behövs och heller aldrig kommer tillbaka igen :) Kram
pauliinet.blogg.se