Bröllopssnack - skor.

 
 
 
Okej, så det här med bröllopsskor.
Klart man hade velat ha hög klack, dels för att bli lite längre, dels för att (om man kan gå i det) man går snyggt och får bra hållning.
Men let's face it. Jag har inte använt höga klackar på typ 5 år, och nu under mammaledigheten står jag inte ens upp hela dagarna som jag gjorde på jobbet.
Så ben och fötter kommer bli extra trötta.
Så det skulle ju aldrig funka.
Då är alternativet låg klack, men inte för låg.
Pumps är snyggt, men jag har en knöl på min häl, och alla pumps jag provat går jag ur. De sitter liksom inte fast på foten.
Så - kvar blir så sandaletter/brudskor med en rem runt vristen.
Öppen/stängd tå?
Smala/tjocka remmar?
Smala säger jag spontant, men som en kompis nämnde - svullnar fötterna mycket kanske man inte vill ha för många och tunna remmar som riskerar att "skära in"?
Samtidigt vill man ju inte ha en jätteful sko, även om den knappt kommer synas.
 
Vad hade ni valt?
 
Har hursomhelst klickat hem lite olika varianter och hoppas få dem innan helgen, och att någon känns rätt.
Sen kanske man ändå vill byta till sneakers efter middag och vals? Om det går utan att man trampar på klänningen då såklart....
 
 
#1 / / Maria:

Jag hade en 5.5cm klack, hade inte ont i fötterna och bytte till Converse på natten. Dansade valsen i klackar annars hade jag snubblat på klänningen 🙈 ett tips är att öva valsen i skorna- du blir vän plus går in dom: win-win! 😘❤

Svar: Ja, det kommer hem ett helt gäng skor idag så hoppas att några passar! Får väl gå in dom hela våren. Och innan jag kan öva vals i dom i måste jag lära mig valsen haha! puss!
pauliinet.blogg.se