Magsjuka? Eller bara tänder?

Älskade lilla trollunge ♥
 
Hej onsdag!
Idag har vi haft A & lilla T här. Gick en promenad i solen och åt sen lunch och fikade. Så mysigt!
Bra att vi är vapendragare även i mammaledigheten, inte bara på jobbet ♥
 
Mindre trevligt, var att M började bli väldigt risig i magen runt 13-tiden.
Hon har två tänder som varit på g väldigt länge, men som verkar ha svårt att tränga igenom, så jag misstänkte att det var det.
Men på eftermiddag efter hon sovit ville hon knappt äta, och då misstänkte vi att hon inte var pigg, för hon tackar ALDRIG nej till mat, snarare tvärtom och blir tokig när det är slut.
Vi lyckades ändå få i henne lite, men därefter blev det yttligare ett blöjbyte och sen kaskadkräktes hon.
Hejdå vardagsrumsmattan.
Åh, lilla loppa!
Hon blev ju alldeles förskräckt och ledsen och förvirrad.
Hon har ändå varit hyfsat glad resten av kvällen, men hängig och knappt velat äta.
Hon åt några skedar gröt och pillade i sig några smulor macka till kvällsmat bara.
 
Sen somnade hon ändå i vanlig tid och sover än.
Lilla hjärtat ♥
Vad ont det gör när hon inte mår bra. Och särskilt när man inte vet varför.
Var det lunchen jag lagade? Kan de spy när det vankas tänder? Har hon blivit smittad med magsjuka? Har hon "bara" fått i sig nån bakterie på annat sätt?
 
Har bäddat med en madrass på golvet inne hos henne och tänkte sova där så jag kan ha koll på henne ifall det händer nåt i natt.
Men sen vet jag inte om jag kanske stör henne om det är så att hon faktiskt sover hela natten?
Jag rör mig tydligen en del på nätterna och pratar eller skrattar visst mycket i sömnen hehe..

Får se hur jag gör, men jag hoppas sååå att hon fått ur sig det som inte var bra och att hon får vila inatt och mår bra imorgon igen.
 
Vad har ni för erfarenheter? Kan det vara så att tänderna gör att de kräks? Läste nånstans att någons barn gjorde det...?