Honeymoon 1.

Det börjar bli dags för oss att kika efter destinationer för vår bröllopsresa.
Vi tänker att vi ska åka en långweekend/5-6 nätter direkt efter bröllopet, bara vi två.
Det känns för tidigt att lämna Millie längre än så redan.
Dessutom älskar vi att komma iväg på vintern, så vår plan är att åka på en längre bröllopsresa, längre bort, i vinter, då Millie får följa med.
 
Iallafall, så har vi inte kollat runt något än, men pratat om Italien.
Jag är lite nyfiken på Cinqe Terre-byarna, men är inte så påläst att jag vet om det är värt att åka dit när vi är borta så kort - utan att behöva flänga runt alltför mycket.
Vi är sånna som gillar att ligga på rygg i solstolen när vi har semester, och särskilt efter ett bröllop och med en liten hemma kan jag gissa. 
 
Annars ser ju det mesta väldigt fint ut, men sol & bad kommer nog vara prio iaf.
Kanske Sicilien, Capri, Venedig, Portofino..?

Min fråga - har någon av er varit i Italien och har några tips??
 
 
 
#1 / / Marie Bergman:

Jag skulle rekommendera Taormina på Sicilien eller nästan vart som helst på Sardininen :)

Svar: Tack! Ska kolla upp detta :D
pauliinet.blogg.se

#2 / / Sabina:

...tur att man inte blev så res sugen nu när man såg ditt inlägg..... 😑😅

ha en fortsatt fin kväll

kramis

Svar: Hehe, eller hur! Blir två år sedan till sommaren som vi reste, så det är verkligen på tiden!
Tack detsamma!
pauliinet.blogg.se

#3 / / Arianne:

Härligt med resplaner på gång! :)
Som jag förstår det finns det otroligt mycket fina ställen på Italien. Jag var där för något år sedan och besökte Sicilien, Cefalu. En superfin stad som har både charmen men även stranden alldeles intill hotellet. Bra utbud av restauranger och små butiker i den äldre delen av staden. Tidigt på morgonen kunde vi se lokalbefolkningen göra sig i ordning för att bege sig mot skola/jobb och sedan se dem avnjuta långa och sena middagar med familj och vänner på kvällarna.

Lycka till i letandet av smultronställe och ha en fortsatt fin vecka!

Svar: Verkligen! Särskilt nu eftersom vintern aldrig verkar vilja ta slut!

Tack för tipset! Det låter ju som ett ställe med perfekt mix!
Det ska jag absolut kolla upp.

Tack detsamma! Kram
pauliinet.blogg.se