Got me too.

 
Dagisbaciller va.
Dom har man ju hört om, och nu har även jag fått hälsa på dom.
Dock verkar ingen på fsk vara eller ha varit sjuk, så egentligen är det oklart varifrån det kommer, men skulle ändå gissa på därifrån eftersom Millie i princip aldrig varit sjuk tidigare.
 
Hursom, i måndags fick hon vara hemma, men sen har hon varit feberfri så resten av veckan har vi gått - i samtycke med personalen, som inte heller tyckte det var bra om hon missade för mycket av inskolningen.
 
Så i tisdags dröjde jag mig kvar 20-30 min efter vi kom innan jag gick hem en sväng och hämtade henne sen efter lite mer än 2h, då de även hade ätit lunch. Och även igår, bortsett från att jag i princip lämnade henne direkt när vi kom.
 
Idag ska hon sova där efter lunch. Det är egentligen det enda jag är lite nervös för. De ringer om det absolut inte funkar och jag lämnade även vagnen där ifall det skulle krångla, men får ju bara hoppas att det går bra. På måndag ska det ju liksom fungera på riktigt.
Och hon har ju varit med två dagar nu och sett när barnen börjar lägga sig och att de sover i rummet bredvid så hon har ju förstått grejen, sen om hon somnar är en annan femma. Vi får se.
 
Men - om det går bra och hon somnar och jag inte hör något ska jag hämta henne 13:30.
Vilket betyder att jag får nästan 4 timmar hemma (varav en redan gått på ingenting såklart). Så huuur typiskt är det då att jag inte är pigg?!
Det finns såå mycket här hemma som behöver göras och annat som jag kunde fått gjort men huvudet väger bly och näsan rinner konstant.
Suck.
Får väl sitta här och rensa lite bilder och samla inspiration tills jag är piggare.
Är sugen på att måla om och fixa lite i M's rum. Vill beställa hem några av bröllopsfotona till tavlor, vill piffa till övervåningen som i stort sett ser ut som min gamla lgh med dess möbler och ingen kärlek alls, och har gjort sen vi flyttade in.
Det behöver grovstädas. Jag köpte jäst i veckan för jag tänkte baka bullar.

Ni hör ju. Är det kanske det faktum att hösten är på intåg som gör att man vill boa och fixa hemma? Och att jobb, vardag och allvar snart drar igång och man vet hur lite tid man kommer ha då?
Ja, för nu är ju faktiskt den här mammabubblan inne på allra sista versen och det känns ju väldigt, väldigt konstigt....
Publicerat i Vardag.