Tvättäkta söndag.

 
Gokväll på er finisar.
Då var redan söndagen och helgen så gott som över.
Nu får det på riktigt sluta gå så fort, nästa måndag blir Millie redan ett halvår (!!), helt sjukt.
Idag var vi iaf uppe lika tidigt som vanligt så efter vår morgonpromenad satte jag igång ett långkok Boeuf Bourguignon.
Varit sugen på det så länge och visst blev det gott!
Avnjöt den i nya Mateustallrikar. Använde ett av presentkorten jag fick när jag fyllde år och unnade mig dom på stan igår. Vi har egentligen inga djupa stora (endast 4 enorma pastatallrikar) tallrikar så jag tyckte det var en bra investering. Såväl till grytor, som till frukostgröten, glass eller en smarrig fruktsallad.
 
Vid 14 kom papi & M på fika tillsammans med ett par kompisar till dem, så då hade jag gjort päronpajerna jag gjorde en annan gång. (Minns inte om jag visat/lagt ut recept?!) 
Riktigt goda med päron. valnötter och lite kanel. Och så vaniljglass till såklart.
Nu har jag nyss lagt Milliemusen och J-södra är strax slut så det blir väl bara slökolla någon serie.
Känner mig konstigt nog helt slut så knoppar nog in tidigt som vanligt.
 
Hoppas ni haft en fin helg!
Kram
Publicerat i Vardag.
#1 / / Isabell:

Men alltså, bjud hem mig på middag!! MUMS!

Svar: Haha ja det smakade vill jag lova 😄
pauliinet.blogg.se