Loungen.

 
Så, lagom tills säsongen är över kom äntligen planket upp och den nya delen på altanen blev klar.
Som ni ser slutade altanen "mitt på" huset förut (varför bygger man den ens så?) så vi förlängde den huset ut.
Valde att göra en loungehörna och vi är supernöjda! Den skyddar mot solen mitt på dagen och låter den hitta in lagom till eftermiddagskaffet eller fördrinken.
 
Tyvärr går gångerna vi utnyttjat den i år att räkna på en hand, men till våren och sommaren ser jag oss sitta där var och varannan dag, bara vädret tillåter.
Tills dess ska jag fundera ut hur vi maxar mysfaktorn med belysning osv..
Längtar även tills det nya grånar och smälter ihop med resten av altanen.
 

Hej tisdag!
Sitter och dricker lite kaffe efter lunch. M har dragit till med ett långpass och har sovit en timme strax.
Igår sov hon 2:15 över lunch från ingenstans, så får väl se hur hon gör idag.
Skönt att få en liten stund ifred. Har inte fått försvinna ur hennes synfält idag, lilla mammagris ♥
Dessvärre vet man ju inte när hon tänker vakna, så att tvätta håret eller påbörja något annat projekt känns inte aktuellt.
Tillåter mig faktiskt att bara vara, särskilt eftersom jag är krasslig igen och hon fortfarande vaknar varannan timme på nätterna. 
BVC igår gick toppen iaf, är aldrig särskilt orolig då hon är riktigt "gosig" och gapar stort varje gång det vankas mat.
7,6 stadiga kilo och 65cm tror jag, minns inte, ligger hon på iaf. Vår lilla bulle.
De verkade chockade över att hon satt själv, och det har hon ju gjort i flera veckor, så det kanske hon är tidig med?
Tänder är inga på väg upp än iaf, och likabra är det tycker jag eftersom jag fortfarande ammar en del.
Det är väl mest det BVC-besöken går ut på för min del. Få info om hur vi kan öka upp maten så jag kan sluta amma (hon tar inte ersättning). Vet man sen att hon äter vad hon behöver på dagarna och egentligen inte behöver äta på natten så kan man ju påbörja den fighten så hon kanske börjar sova bättre på nätterna.
Och jag/vi kanske kan festa till det med ett restaurangbesök eller något.
Vi får se, allt löser sig.
 
Kram på er!
#1 / / Maria:

Vad fint det blev! Ser framemot att hänga där ❤

Svar: ❤❤❤
pauliinet.blogg.se