Ljuvlig söndag

Så, min rastlösa själ stack in till stan en snabbis igår. 

Ångrar att vi inte åkte hela familjen för det sprack upp och blev alldeles ljuvligt väder, hade varit perfekt med en fika på stan! 
Men, istället uträttade jag bara mitt ärende och åkte hem igen, kokade kaffe, packade ner mini i vagnen för hennes eftermiddagslur och tog sikte på berget. 
Till min glädje hade de asfalterat skogsvägen upp så jag slapp gå omväg, och bänken vid utsikten var ledig, så där satt jag tills M vaknade och vi gick hem igen. 
Fridfulla minuter. Och ett av taken som skymtar på en av bilderna är vårt, så där nere bor vi. 

Idag har vi måndag, och vad jag tänkte - städdag. 
Går sådär då M inte låtit mig lämna hennes synfält så får fortsätta sen. 
Hon sover lunch nu men jag sitter faktiskt med en kaffe i solen istället.
Man får passa på. 
Annars surfar jag runt efter julkläder till Millie inför de tänkta julkorten. Hittar inget, men det kanske är för tidigt än? 
Annars mottages tips mer än gärna! 

Kram så länge 

Publicerat i Vardag.