40.

Hallådär vecka 40! 97,9 % avklarat och bara 6 dagar kvar!
 
Bebis:
Barnet är nu ca 51 cm långt och väger ca 3,4 kg. Det är nu fullt utvecklat och redo att lämna sin trygga tillvaro.
Fostervattnet inne i magen byts ut ungefär var tredje timma och det produceras nytt fostervatten ända tills barnet är fött.
Vet ni, det står inte så mycket mer denna veckan, mest om förlossning/moderkaka/navelsträng. 
Bebis är ju som sagt färdig.
 
Mami:
I vecka 40 känner du säkert att det är dags att föda, men du anses inte vara överburen förrän efter vecka 42.
 
Är du förstföderska så kan du räkna med att det sannolikt blir efter det datum som du fått av din barnmorska.
Står inte mycket mer här heller heh..
 
Tankar:
Jadu, lilla bebis. Det är dags nu. Men, du får gärna vänta till efter helgen, sen är vi mer än redo. Gå över slipper jag gärna.
Både jag & A har ju gissat på 28:e, men blir det inte då gissar jag ändå på 4 April, det datum vi fick från allra första början. Även om jag som sagt gärna slipper gå över. Men då hinner vi förhoppningsvis repa oss och komma hem till påsk iaf :) Och så blir det två jämna datum både på dag och månad, jag är lite sifferknäpp, gillar inte ojämna siffror haha..
Annars kan jag verkligen inte gissa om det är på gång eller inte. Det är lite varannan dag. Ibland ömmar det så sjukt där nere att jag är säker på att huvudet borrar ner sig, medans jag vissa dagar inte känner någonnting alls. Kanske är mini fortfarande rörlig, eller iaf ruckbar igen? Det får vi se i em, när det är dags för BM igen.

Inget är som väntans tider.....