Första frisörbesöket.

Så, hur gick det igår? 

Hur bra som helst! 

Jag var lite tidig in till stan och gick runt kvarteret så M kunde somna i vagnen. 
Dock vaknade hon när jag drog upp vagnen för trappen in till salongen. 
Så vi satte skyddskappan bakochfram och så fick jag gömma M under och amma samtidigt som T började. 
Sen somnade hon och sov kvar på mig ett tag innan jag la ner henne i vagnen och där sov hon ända tills vi sköljt ur färgen. 
Men då låg hon och tittade och var glad en stund. 
Sen fick jag ha henne i knät under föning och klippning, men hon var väldigt nöjd eftersom hon såg allting i spegeln och hade massa annat att titta på. 
Sen fick jag amma lite igen medans T lockade och fixade. 
Sen bytte vi blöja och åkte hem och det gick också bra. 
Hon skriker lite när hon hamnar i babyskyddet och när vi fastnar i rödljus och bilen står still, men annars går det bra och hon somnar ofta tillslut. 
Så, hemifrån 5h och ett frisörbesök på 3,5h. 
Duktiga lilla tjej! 
Resultat kommer under helgen. 


Idag har vi inga planer och vädret är ju supertrist så vi får se vad det blir. 
M slog till med yttligare en drömnatt och somnade 21:15 utan magknip och vaknade och åt 7:15!!! Dock har jag varit vaken sedan 5:30 då jag trodde hon skulle äta då, men hon bara grymtade och smaskade fram til 7 utan att vakna. 
Men jag gick upp och tryckte ut lite mjölk för det spände så och låg sen och lyssnade om hon vaknade hela tiden så nu är jag lite morgontrött igen :) 
Kanske ska vila frukost tillsammans med M om hon inte vaknar nu när jag lägger ner henne. 

Vad gör ni idag? 

Publicerat i Vardag.