Fredag och semesterfeeling.

Frukosten i morse; Pauluns supergröt med banan & jordnötssmör, ägg och kaffe. Tillsammans med rosorna jag fick av A igår på våran dag. ♥
 
Godmorgon fredag!
Eller God förmiddag om man ska vara petig, men inte hunnit sätta mig förns nu.
Vi var uppe lite tidigare än vanligt i morse och sen när det var dags för mini att sova igen kom hon inte alls till ro och var supergnällig så fick gå iväg med vagnen, då slocknade hon på 2 min.
Märkligt hur hon ogillade i vagnen i början och nu känns det som att det är den hon somnar bäst i på dagarna. Men det är ju skönt såklart!
Hon sover faktiskt kvar fortfarande så jag tar lite kaffe på altanen i solen.
 
Hursom helst, fredag och idag går A på semester. Ska bil så härligt att ha 3 hela veckor tillsammans och förhoppningsvis hitta på lite. Om en vecka åker vi till Falkenberg över helgen och veckan därefter till Värmland, obestämt hur länge än, men max en vecka. Däremellan hoppas jag på lite dagsutflykter som sagt.
 
Nu när jag är mammaledig är jag lite veckovill och har knappt koll på vilken dag det är ibland. Oerhört skönt att vara ledig varje dag, givetvis, men jag kan ändå sakna den där känslan när man går på semester.
Vilken lycka, glädje och lättnad man känner i hela kroppen.
Jag förstår liksom inte riktigt att jag har det så jämt just nu, och har knappt förstått att det faktiskt är sommar heller, trots att halva redan har gått. Det blir väl så när man går hemma och dagarna bara flyter ihop och springer förbi, konstigt nog.
Men jag försöker, och ska verkligen försöka de här tre veckorna tillsammans, att njuta och ta tillvara på det.
Den här tiden - mammaledig över sommaren med bara ett barn  - kommer aldrig tillbaka så ska försöka suga åt mig allt jag kan.
 
Hepps, dags plocka iordning lite, efter lunch kommer min kusin, faster & farmor & farfar på fika. Räknar ju med att sitta ute iofs men det finns alltid något att plocka med/städa.
 
Ha en fin dag!