Twinkle twinkle

 
Förra helgen flyttade vi ju upp till vårt nya sovrum, och passade samtidigt på att flytta in Millie till hennes rum.
Vi tänkte att vi testar eftersom vi ändå skulle byta rum.
Läggningarna var stökiga i 2-3 dagar efter det, eftersom hon såg sina leksaker och bara ställde sig upp och pekade på dem, men sen gick det bra.
Tills i lördags.
 Det tog 1 h & 10 min, gråt och skrik.
Jag gav henne någon skopa gröt till tillslut och då somnade hon nästan i matstolen så då kunde jag bära upp henne och hon somnade äntligen i sängen.
 
Igår blev det likadant. Som jag skrev igår.
Vi bytte av varann, testade att se babblarna lite för att lugna ner henne, provade igen, gick runt och avledde, provade igen. Hon bara grät. Efter 2h gav jag upp och stoppade ner henne i vagnen. Då somnade hon såfort jag rullat ner för garageuppfarten. Kunde tack och lov få in henne och i säng utan att hon vaknade. 
Men hon har sovit ganska dåligt i natt och vaknat massor med gånger.
 
Ikväll var det dags igen. A löste av mig efter typ 45 min, men tillslut blev det vagnen igen.
Hon har gråtit till två gånger men inte vaknat, än.
 
Vad händer?!
Testar hon oss? Är det för att vi flyttat henne till hennes rum? Är det mer tänder? (Hon har tuggat på sin hand i 3 dagar, men är inte ledsen på dagarna)
Har det med maten/magen att göra då BVC sagt att vi ska börja ge mat 2 ggr/dag?
Jag kan köpa att det tar tid med läggningarna om hon är för pigg, vill leka, inte kommer till ro. Men att hon börjar gråta såfort hon förstår att det är nattning på gång och inte slutar - jag blir tokig och det suger musten ur mig med allt gråt.
Inte för att man är jättepigg på kvällarna, men man tappar energi & lust till allt.

Hoppas verkligen bara det är en fas och att det vänder snart!
#1 / / Sara:

Hoppas det blir bättre snart!💕
Ger ni henne välling på kvällen? Våra får det och då brukar de bli lite trötta och mosiga och sover bättre när de är mätta. Som sagt hoppas det bara är en fas som

går över snart! Kram

Svar: Tack 💞.
Nää, vi provade två kvällar men hon fattar ju inte riktigt det där med flaska. Hon smakar några gånger sen vill hon inte ha mer, men vi brukar ju ge gröt som kvällsmål ganska tätt inpå läggningen.
Ikväll gick det supersmidigt dock, så hoppas att det redan vänder ✊🏻😘❤
pauliinet.blogg.se

#2 / / Hanna:

Håller tummar och tår att det snart vänder!

Svar: Tack 💞
pauliinet.blogg.se

#3 / / testa att ta lite flytande Alvedon på tandköttet innan läggning och kanske börja med välling? min lilla får välling i mitt knä i soffan och somnar sedan i mitt knä och sen bär ja in henne i hennes säng 🙌:

testa att ge henne lite flytande Alvedon på tandköttet? kanske prova välling?

Svar: Välling har vi provat två kvällar men hon har aldrig tagit flaska så hon bara smakar lite några gånger och sen puttar bort den.
Får testa alvedon imorn om det inte blivit bättre 💞
pauliinet.blogg.se

#4 / / testa att ta lite flytande Alvedon på tandköttet innan läggning och kanske börja med välling? min lilla får välling i mitt knä i soffan och somnar sedan i mitt knä och sen bär ja in henne i hennes säng 🙌:

testa att ge henne lite flytande Alvedon på tandköttet? kanske prova välling?

#5 / / testa att ta lite flytande Alvedon på tandköttet innan läggning och kanske börja med välling? min lilla får välling i mitt knä i soffan och somnar sedan i mitt knä och sen bär ja in henne i hennes säng 🙌:

testa att ge henne lite flytande Alvedon på tandköttet? kanske prova välling?

#6 / / testa att ta lite flytande Alvedon på tandköttet innan läggning och kanske börja med välling? min lilla får välling i mitt knä i soffan och somnar sedan i mitt knä och sen bär ja in henne i hennes säng 🙌:

testa att ge henne lite flytande Alvedon på tandköttet? kanske prova välling?

#7 / / testa att ta lite flytande Alvedon på tandköttet innan läggning och kanske börja med välling? min lilla får välling i mitt knä i soffan och somnar sedan i mitt knä och sen bär ja in henne i hennes säng 🙌:

testa att ge henne lite flytande Alvedon på tandköttet? kanske prova välling?

#8 / / Gabbi:

Inte helt osannolikt att det är separationsfasen som spökar. Testar posta med en länk till Vi Föräldrar här där du kan läsa lite :)

Svar: Nää, jag har hört om, och läst om den också så det kanske "bara" är det. Då vänder det väl och går över snart får vi hoppas ✊🏻💞
pauliinet.blogg.se