Chiamorning.

Gomorron!

Ledig måndag, yeay!
Men vad händer?! Sover 9-10h varenda lediga dag.
Jag läste en artikel om utmattningssyndrom härom dagen som en vän delat på fb.
Jag började fundera på om jag varit på väg men hunnit stoppa det, eller redan är förbi det.
Jag känner mig ganska lugn inombords och inte stressad alls, men jag kände igen mig i många av symptomen man får efteråt.
Såsom att man är trött jämt, oavsett hur mycket man sover, att saker inte känns kul längre, ingen motivation, att saker jag brukar tycka är roligt (tex baka) mest framkallar ångest och känns jobbiga för att jag "måste" prestera.

Jag tänker inte gräva ner mig och analysera detta mer för jag känner att jag bara har vissa "eftersymptom" och jag mår inte dåligt.
Men kanske att min semester kom precis i rätt tid i somras.
Kanske att veckan i Grekland fick mig att stanna upp, göra ingenting och komma ifatt mig själv, och att vårat hus väntade på oss när vi kom hem.
Efter en sommar som startade med ett stort svart hål så var det nog precis vad som behövdes, och vi hade verkligen världens bästa semester. Även om 2 veckor var lite lite.
Nåja, skenade iväg lite här nu hehe.
Men jag stannar nog sällan upp och funderar över hur jag mår egentligen. Däremot har jag lärt mig att säga nej och göra ingenting om det faktiskt är så jag känner. För inget är värt något och ingen tackar dig, och du är ändå inget roligt sällskap om du inte är helt hundra.

Meen, förbi allt det där.
Idag är det måndag, ledigt, snart ledig helg och idag ska jag hänga med A och lilla N en sväng!
Det blir en bra dag!

#1 / / Gabriella:

❤️️❤️️

Svar: ❤️❤️
pauliinet.blogg.se