New Years.

Bilder från Pinterest 

Så. Efter att ha skjutit upp nyårsplanerna tills vi var på svensk mark igen efter förfrågningar från alla håll och kanter, är det slutligen bestämt att vi blir här hemma, ett mindre sällskap. 
Vi tackade nej till en ordentligt styrd fest på lokal med 3-rätters och ca 30 pers (låter korkat nu i efterhand) för att jag varken kände någon eller kände igen något namn. 
Iallafall, nu sitter jag och filar på menyn. Det får inte vara för avancerat och tidskrävande då jag jobbar på dagen. 
Och dukningen.. Önskar verkligen att vi hade vårt hus så man kunde gå all in och ha plats för lite mer gäster, men hoppas få det lite mysigt iaf. 
Klänning hade jag inte ens tänkt köpa någon ny till det här året (hur många nyårsklänningar har man inte hängades som bara använts en gång?!) men sprang över en fin i Bangkok, så det får nog bli den. 
Hår & naglar blir som det blir när man jobbar i restaurangbranschen och håret är platt efter hatten och varenda lång fin semesternagel hunnit gå av både en och två gånger. 
Ytligheter javisst, men det är lite trist. 
Jag är ju iaf pyttelite brun fortfarande :) 
Hoppas tagga till lite, nu känns nyårsafton mest lite jobbigt, men det är väl för att det blev så ont om tid att styra upp saker. 

Kan ni inte berätta vad ni ska göra? 
Vad ni ska laga och sånt? 
Vore jättekul att höra och kanske hjälper mig att tagga till lite :) 
Publicerat i Vardag.