Ledig dag.

Godmorgon!
Studsade upp vid 07:30 och hoppade i promenadkläderna i hopp om en ljummen härlig morgon.
Solen låg fortfarande och drog sig långt ner på himlen bakom ett tjockt lager moln.
Allteftersom promenaden fortskred steg solen och började måla staden med sitt ljus.
Det blir en underbar dag tänkte jag, eftersom Alex sa igår att det skulle bli 10 grader och sol.. men de där jäkla molnen ville inte riktigt släppa greppet om solen och det kan inte ha varit särskilt många plusgrader heller.
Jag tog mig runt iaf och nu sitter jag invirad i en filt i soffan med frukost i magen och Nyhetsmorgon på tv.
Jag ger solen någon timme till, sen ska jag nog pallra mig ner på stan en sväng.
Det var så lustigt ljus när jag gick, det såg ut som fullmåne bakom molnen. Vet inte om det var solen?
Gick inte riktigt att fota heller men ni ser lite på en av bilderna. Lite ballt tyckte jag.


Publicerat i Vardag.