Sista dagen 2012.

Jag sitter här med frukostbrickan medans mörkret ännu ligger över staden.
Har tänt ljus.
Idag har jag grädde i kaffet då det var så fullt i kylen att jag inte kom åt mjölken.

Imorgon är det ett nytt år.
Jag tänker inte ha något löfte jag ändå inte kan hålla, men jag hoppas, att jag nästa nyårsmorgon känner mig lite lyckligare.
Jag är inte olycklig och jag har jättemycket att vara tacksam för, men jag har haft som en grå liten klump inom mig ett tag. Den ska bort.
Annars har 2013 alla förutsättningar för att bli ett bra år.
Sommaren och sensommaren 2012 (25-års dag, underbara kvällar med vänner, möhippa, Barcelona, bröllop) blir svårslagen. Men en likvärdig sommar önskar jag mig.

Men det är långt kvar till sommaren så vi börjar med att fokusera på den här dagen.
Jag hoppas att min middag blir god och att tårtan inte faller samman.
Dekorationerna ligger och väntar iaf.
Hej så länge.


Publicerat i Vardag.