Ett evigt regnande.

Jag, som vanligtvis avskyr regn, har börjat gilla det. Till viss del.
I helgen suktade alla på jobbet efter att sluta och få gå ut i solen, medans jag önskade att det regnade.
Jag kände inte att jag hade tid att njuta av solen, därför kunde det lika gärna regna.
Igår kom det regn.
Vid absolut fel tidpunkt!
Jag var ute och hade inget paraply. Då gillade jag inte regnet.
Imorse gillade jag regnet, då fick jag njuta av mina nya torkarblad som torkade bort regnet så fint.
På jobbet gillade jag också regnet, för då var jag inomhus och hade fullt upp.
När jag slutade var det uppehåll, men då önskade jag att det regnade. Har nämligen sagt hela dagen att jag ska ut och springa efter jobbet, men när jag kom hem var jag alldeles för trött.
Jag bestämde mig trots allt för att ge mig ut. Då började det regna. Då gillade jag inte heller regnet.
Visst, man kan springa trots att det regnar, men inte i Axamo (jag har ju visat hur det såg ut den där gången), och inte med telefonen så man kan använda runkeeper.
Nu är det uppehåll igen, jag ska nog ge mig ut, är trots allt ombytt. Vågar jag ta med telefonen? M å s t e ha musik och Runkeeper om jag ska ge mig på den förbannade Munksjön. Svårt.
Min önskan:
Mulet på förmiddagarna (Axamo blir inte blött och därmed springdugligt, och man får inte ångest för att man jobbar)
Regn framåt kvällen (Då är man trött efter jobb och motion och kan med gott samvete gosa ner sig i soffan!)

När man är ledig och inte har tänkt att träna, får det givetvis vara sol hela dagarna!
Det är min önskan. Jag är redo för hösten och jag gillar regn. Till viss del.