Fredag.

God förmiddag!
Sitter här med klister i baken, som vanligt när jag jobbar kväll. Tänkte (tänker alltid) gå en sväng på stan innan jobbet, men lyckas aldrig komma iväg i tid.. Nåja..

Idag blir det som sagt jobb fram till 20 ikväll, sen hem till Idol innan det blir sängen och tillbaka till jobbet kl 06 imorgon. Fasar så för söndag. Det är första advent och julskyltning. Vilket betyder att vi även ska göra grejjer till City, plus allt det vi brukar göra, plus frukostbuffén, vilken jag kan tänka mig blir ganska mycket på söndag. Men vi är ingen extrainsatt och vi har öppet till 20 vilket betyder att vi måste ladda upp med grejjer så det räcker hela dagen. Hujeda mig, hur ska det gå?! Blir nog en lång dag på söndag..

Men än så länge är det bara fredag och nu ska jag sticka iväg. Later!

Publicerat i Vardag.
#1 / / Hanna:

Haha, ja du! Ibland är det få frutansvärt frustrerande att vara runt dessa kineser så att jag får bita mig i tungar och nypa mig hårt i armen för att inte få världens utspel.Inte på grund av språket, utan på grund av deras sätt. De tänker ju liksom inte som vi svenskar, som jag har berättat om tidigare. Det finns ingen analys, ingen "tänka från ett utifrånperspektiv" vilket ofta hamnar i icke diskuterbara frågor där man bara får ett "nej" eller "tyst" eller "men så är det ju". (snackar kultur nu). DET är frustrerande.



Språket, det är jag van vid :) De pratar alltid engelska med mig, och försöker komma ihåg att prata engelska med varandra också när jag är i närheten (teamet alltså) men glömmer av sig ibland. Dessutom förstår jag en hel del basic saker nu, vilket gör att jag ofta fattar kontentan av ett samtal även om jag inte förstår varje ord. Särskilt om de pratar jobb, väder, mat eller liknande (de kapitel vi haft i kinesiskaboken, haha)!



Långt svar som vanligt :)

Hoppas att det går bra för dig på jobbet imorgon (och idag) med alla kunder och lång dag. Jag önskar lite att jag kunde varit i Jönnet imorgon, första advent, och äta lussekatter och dricka kaffe jag me... Men det får bli här istället. Utan kyla, utan snö.



Jag fick precis en idé också.. kanske kommer behöva lite råd av dig framöver... men återkommer om det! :)

#2 / / Camilla:

VÄNSKAP! Fina underbara, vad fint här har blivit och jag gillar headerbilderna. Även jag fasar för morgondagen, det kommer bli fruktansvärt tror jag, en sneak peak av vad som komma skall veckorna innan jul. Huuu! Vi hörs snarast, ska egentligen inte skriva hos bloggar nu men kunde inte låta bli. Måste uppdatera först, snart ... typ i morgon kväll :)

#3 / / Emelie Örtegren:

Hallo :) Hoppas det gick bra att jobba! Tack men det är DU som är söt :D

ha en fin lördagkväll nu :)

#4 / / Emelie Örtegren:

och ja hihi allt är bra, tyckte bara bilden var lite fin :P

#5 / / Lillkusin:

Du saknades igår under bowlingkvällen! Jag hoppas att allt är bra med dig!? :) Jag vill även se tatueringen lite närmare!

#6 / / Camilla:

NUUUUUU är arbetsveckan över och den alldeles för kaosartade julskyltningssöndagen. Huu! Slut och i morgon tidigt vankas det personalmöte innan jag får chansen att sova ut ordentligt. Vi hörs snarast, under veckan. Hoppas du haft en bra dag, trots varit uppe omänskligt tidigt :) PUSS