Time flies.



Tiden tickar. Minuter går, dagar passerar, veckor, månader. År.
23 år.
Det är nu 4 år sedan jag tog studenten. Gav mig ut i arbetslivet med en jäkla energi. En sådan energi att jag ett tag hade 3 jobb. Jag gnällde inte. Det var kul.
Det har varit kul. Ända till september förra året ungefär.

Jag har aldrig förstått hur man kan ha ett jobb man inte trivs med.
Nu kommer jag på mig själv med att inte trivas hälften så bra som jag skulle vilja.
Jag vill göra något annat, något nytt.
Men vad?
V A D ?
Det är det jag inte vet. Det är därför jag inte tar tag i det.

Jag har en dröm.
En dröm jag ska se till blir verklighet en dag.
Men inte än.
Det är för tidigt, jag behöver mer erfarenhet.
Kanske skulle man härda kvar på jobbet ett tag till och samtidigt gå några kvällskurser?
Jag vet inte..
När kommer jag veta?

Mamma kom på vad hon ville vid sen ålder. Långt efter min födsel.
Då sa hon upp sig och började plugga.
Strongt. Väldigt strongt.
Hon öppnade eget och gjorde det hon ville.
Tyvärr gick det inte runt.

Tänk om det inte gör det.
Ska man då åter stå på ett jobb man egentligen inte vill ha?
Bara för att tjäna pengar.
För att man är så jäkla beroende av dom.
Tragiskt.

Jag har insett en sak den senaste tiden.
Man måste leva.
Man ska spara pengar, men man måste leva.
Umgås med de man älskar, göra saker man älskar.
Trots att det kostar så är det så jävla värt det.
Kanske skulle jag göra mig av med mitt ena jobb?
För att ha lite mer tid att leva..?
Det är något jag funderat på länge, men inte heller tagit tag i.
Det är ju så skönt med det där extra klirret i kassan...

Jag tog ett glas rosé till maten, och nu spinner hjärnan på högvarv.
Man kan ju inte leva ett liv man inte trivs med.
Det är ju mitt liv det handlar om.
Det kan jag inte slösa bort...


#1 / / Maria:

Åh gumman!

Jag förstår ditt dilemma(been there, done that) men jag tycker du ska följa ditt hjärta- det är det enda rätt.

Och ja, pengar kommer alltid spela roll men lyckan är det viktiga.

Vi löser det. Alltid!

Stora kramar<3

P.s. Jag ÄÄÄÄÄLSKAR klockan!!d.s

#2 / / Camilla:

Du vet vad jag skrivit till dig tidigare, du måste gå din egen väg, den rätta vägen. Spelar ingen roll om du inte vet vad du verkligen vill, för ett cv ska skrivas och du ska bege dig ut på gatorna för att hitta det du verkligen vill. Något nytt hjärtat, din vardag behöver förändras och din passion för varje arbetsdag ska bli mer tydlig. Du ska med ett leende på läpparna gå till jobbet, precis som jag gör just nu. Jag är så rädd att förlora det jag tycker om! Spara pengar kan du göra för ett tag, du sparar av en anledning ; för att leva därefter. PUSS RARING, du är min fina. Go`natt!

#3 / / Emelie:

Du måste Våga! Men jag vet att det är svårt, man är så rädd för att det ska gå fel och att man inte ska klara sig.. Men vet du, man klarar sig alltid. Min mamma ångrade sig också, från att ha varit ekonom så började hon som 37åring på psykologprogrammet. :) oxå strongt!

#4 / / Camilla:

Och jag kan inget annat än tacka och skicka något liknande tillbaka ; <3 GALET UNDERBARA VÄNSKAP. Nu ska vi iväg på grillning, ...